Browsing by Author "Tuncay Dilci"
Now showing items 1-9 of 9
-
4. ve 5. Sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Tuncay Dilci; Seda Kaya (2012)Bu araştırmanın konusu ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. okutan sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin yaş, cinsiyet, medeni durum, kıdem, mezuniyet durumu, mezun olunan okul değişkenlerine ... -
The correlation between multiple intelligences and metacognitive reading strategies of primary school teacher candidates
Tuncay Dilci; Tuğba Babacan (2011)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları üstbilişsel okuma stratejileri ile baskın zeka alanları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, ... -
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN SOSYAL PROBLEMLERİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ ÜZERİNE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Onur Köksal; Tuncay Dilci; Merve Koç (2013)Nitel araştırma biçiminde desenlenen bu çalışma ile ilkokul öğretmenlerinin öğrencilerde görülen sosyal problemlerin akademik başarıya etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2012-2013 ... -
Geleneksel yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma geçişte öğretmen adaylarının görüş ve değerlendirmeleri; bir söylem analizi
Tahir Gür; Tuncay Dilci; Ayla Arseven (2013)Bu nitel çalışmada Türkçe Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Programlarında eğitim alan öğretmen adayı öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşımla ilgili olarak aldıkları eğitim ve yeterliklerine ilişkin görüş ve değerlendirmelerinin ... -
The problems that primary school teachers’ encounter in the first five years in their professions
Tuncay Dilci; Gökçe Dervişoğlu Kalkan (2013)Günümüzde uygulama şekli olarak diğer öğretmenlik alanlarından farklı olan sınıf öğretmenliği, mesleğin ilk yıllarında yaşanılan zorluklar yönüyle de dikkat çekicidir. Gerek meslekleşme koşulları, gerekse çalışma alanları ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin yeterlilik algıları
Tuncay Dilci (2012)Sınıf öğretmenliği; insan kişiliğinin büyük değişim ve şekillenmelere maruz kaldığı bir kritik dönemin kılavuzluğuna verilen isimdir. Sınıf öğretmenliğinin bir meslek olarak hizmet öncesi hazır bulunuşluk düzeyi ve hizmet ... -
Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Kendi Sınıf Öğretmenlerinin Yeterliliklerini Değerlendirmeleri
Tuncay Dilci; Gökçe Dervişoğlu Kalkan (2012)Eğitim-öğretimin temel taşları olan öğretmenlerimiz içerisinde; en çok zaman geçirdiğimiz, temel bilgi ve becerileri öğrendiğimiz sınıf öğretmenimizin üzerimizdeki etkisi büyüktür. Sınıf öğretmenlerimizi çocukken belki ... -
Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin profesyonel kimliklerinin söylem çözümlemesi yöntemi ile incelenmesi
Tuncay Dilci; Tahir Gür (2012)Bu nitel çalışmada üniversite son sınıfta okuyan sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin profesyonel öğretmen kimliği geliştirme süreçleri ve bu kimliğin başlıca özellikleri incelenmiştir. Çalışma Ağrı İbrahim Çeçen ... -
TEKERLEMELERİN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANIMINA YÖNELİK İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ SİVAS İLİ ÖRNEĞİ
Tuncay Dilci; Tahir Gür (2012)Söz varlığımızın önemli araçlarından olan tekerlemeler eğitimsel hayattan giderek soyutlanmaktadır. Toplumsal genetiğimizle örtüşen şiirsel anlatı formunda sunulan, duyuşsal öğrenmelerimize anlam veren tekerlemelerin; ...